Vertrek naar Zuid-Amerika - Reisverslag uit San Antonio de Areco, Argentinië van Erik Zandvoort - WaarBenJij.nu Vertrek naar Zuid-Amerika - Reisverslag uit San Antonio de Areco, Argentinië van Erik Zandvoort - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Zuid-Amerika

Blijf op de hoogte en volg Erik

29 Maart 2016 | Argentinië, San Antonio de Areco

Eindelijk was het dan zover, de reis waar we maarliefst 3 maanden naar uit hebben gekeken:)

Nadat het vliegtuig op dinsdag niet vertrok, omdat een aantal idioten Brussel onveilig maakte, stapte we donderdag het vliegtuig in.

Tijdens de lange overstap in Madrid is besloten om te gaan genieten van de Spaanse zon onder het genot van een kannetje sangria. Een goede start voor de vele wijnen die gaan volgen.

Eenmaal aangekomen in Buenos Aires was het meteen wennen aan de Spaanse cultuur. De taxi die rechts en links inhaalde met een snelheid die boetewaardig is in Nederland en Engels sprekende mensen die er gewoon niet zijn (dit wordt dus nog een hele uitdaging)

Na een mooie city tour waar we Buenos Aires hebben ontdekt, zijn we op een eigen ontdekkingstocht gegaan waar de mooie parken en een fascinerende begraafplaats de hoogtepunten vormden.

Van de hectiek in BA is de rust opgezocht in San Antonio de Areco, waar de zogenoemde gaucho's (Latijnse cowboys) leven. Op de boerderij is genoten van de wijn, traditioneel eten en er schijnt ergens talent te zijn voor paardrijden.

Ondanks de lichte cultuurschok bevalt alles goed hier. De steaks (een echte drukker op ons budget), de sfeer (Boca wijk en de gaucho's), de wijn (die de steaks compenseren) en natuurlijk de mensen die je ontmoet.

• 01 April 2016 - 16:36

Johanna:

Wat een mooie foto's en reisverslag. Ik ga jullie volgen. Geniet ervan

Groetjes Juf Johanna

• 01 April 2016 - 17:38

Annemarie Van Sommeren:

Hey Erik en Wesley jullie genieten volop zo te zien , mooie foto's zeg! Veel plezier samen geniet !

• 02 April 2016 - 12:18

Paul Van Den Berg:

Heerlijk mannen! Ik geniet vanuit hier gewoon met jullie mee!